|
Post by antennagirl on Mar 19, 2007 21:12:57 GMT 2
hier een paar leuke uitroepen/woordjes in het japans, ik heb hele verzamelingen, dus berg je!
Ai = liefde Anata, kimi = jij Arigato = dankjewel Baka = idioot, dom Biru = bier Dame! = mag niet! fout! Gomen nasai = sorry Hai, éé = ja Ii¡¦ iya = nee Ike, fayaa = vuur Ikimasu yo = laten we gaan Itai! = au! Itsumo = altijd Kawaii = schattig (of alles wat daarbij in de buurt ligt) Kissaten = cafê¬ Kohi = koffie Kuso! = verdomme! (als er Sh*t staat in een ondertiteling, wat veel gebeurt, is dat niet fout) Matte! = wacht!
dit is het voor nu xD als je iets te verbeteren, of toe te voegen hebt, zet het hier neer!
|
|
|
Post by Peanutje on Mar 19, 2007 21:16:57 GMT 2
Haie = Doei (ofzo, ik weet dit dus niet zeker want dit had ik van zo'n meisje op msn => Kokorooracle )
|
|
|
Post by Peanutje on Mar 22, 2007 10:31:08 GMT 2
Nog meer Japanse woorden? ^^
|
|
|
Post by antennagirl on Mar 26, 2007 17:03:46 GMT 2
je voorstellen in het Japans, erg belangrijk natuurlijk! Let Op! Yasmin (ik) stelt zich voor:
Konnichiwa! Yasmin-des!
Konnichiwa = Hallo Yasmin-des = Ik ben Yasmin
|
|
|
Post by Peanutje on Mar 26, 2007 21:05:27 GMT 2
aah, nu weet ik hoe ik me moet voorstellen in het Japans x'D Dus zo?
Konnichiwa, Linda-des!
En spreek je dat zo uit? Konnietjiewaa ?
|
|
|
Post by antennagirl on Mar 27, 2007 19:21:07 GMT 2
ja, dat spreek je zo uit! nog een belangrijk woordje is: Gomen nasai! je moet natuurlijk wel weten hoe je sorry zegt in het japans
|
|
|
Post by Peanutje on Apr 3, 2007 17:28:24 GMT 2
Ga ik toch niet zeggen {Grapje..}
|
|
|
Post by antennagirl on Apr 3, 2007 20:03:05 GMT 2
lekker aardig ben jij! leuk feitje van de Japanse taal: sommige Jappaners kunnen geen r zeggen, maar er zijn er ook sommigen die geen l kunnen zeggen!
en nu wat namen die vaak gebruikt worden:
Sakura = Kersenbloesem Yugi = Spel Yami = Duisternis Hikari = Licht en een hele leuke: Pikachu is samengesteld uit Pika = het geluid wat bliksem maakt volgens Japanners en Chu = het woord voor muis
|
|
|
Post by Peanutje on Apr 3, 2007 21:28:25 GMT 2
Aaah.. dat verklaart dus de naam Pikachu!
|
|
|
Post by antennagirl on Apr 4, 2007 17:41:37 GMT 2
ja dat verklaart de naam! nu wat familie-woorden:
obaa-san = oma oba-san = tante kaa-san = moeder tou-san = vader nii-san = grote broer nee-san = grote zus toutou-san = kleine broer
wie me oom, opa, en klein zusje kan vertellen is mijn held!
|
|
kokorooracle
Ervaren
Voices from outside confusing me trust only the voice from within for aright future
|
Post by kokorooracle on Apr 8, 2007 14:58:25 GMT 2
heey wil je woordjes in het japans hier zijn er wel wat sayonara = daag daijobu = gaat het nandemonai = er is niets (en iets in de richting) hi = ook een woord voor vuur doshte = wat is er yamete, yamero = kap ermee haru = lente ich = een ni = twee san = drie si = vier ja tellen kan er wel owk bij he kami-sama = god tenshi = engel tamashi = ziel mizzu = water PAS OP NU LANGE ZIN gokigen wa ikaga desu ka = hoe gaat het nou weer gwon normaal watashi wa... = ik ben... anatawa... = jij bent... kimochi = lekker ittikimas = ik ga ittakimas = smakelijk eten ittarasai = wees voorzichtig kyotskete = wees voorzichtig ojou-chan = jong meisje youkai = demoon neko = cat inu = hond nezumi = rat hitsuji = schaap nou dit zijn ze wel denk ik te veel in mijn hoofd nu dus de rest komt nog wel en de spelling kan nie precies kloppen dus
|
|
|
Post by Peanutje on Apr 8, 2007 15:02:41 GMT 2
whaah.. ok nou dat lange zin die zal ikk niet kunnen onthouden x'D cool dat je al die japanse woorden weet.. Betekent dus dat jij en yasmin heel veel Japanse woorden weten.. ik niet
|
|
kokorooracle
Ervaren
Voices from outside confusing me trust only the voice from within for aright future
|
Post by kokorooracle on Apr 9, 2007 13:17:24 GMT 2
ja hé en klein zusje = one-chan oom kheb geen flauw idee en opa = jii-chan, ojii-chan oom weet ik zo gauw nog nie srry
|
|
|
Post by antennagirl on Apr 9, 2007 17:26:53 GMT 2
dankjewel!!!!!!!!!!!!!!!! of beter gezegt... arigatou!
|
|
kokorooracle
Ervaren
|
Post by kokorooracle on Apr 9, 2007 19:22:08 GMT 2
alsjeblieft... oh ja owk handig als je keel dicht zit of je een droge keel hebt zeg gewoon mizzu kudasai = mag ik water alsjeblieft
|
|