reno
Newbie ^^
I like my sitar <3
|
Post by reno on Jan 28, 2007 16:15:13 GMT 2
Want ik heb geen flauw idee ze waar anders neer te zetten.
Godmodding. Mag het of niet?
Goddelijke characters maken (kunnen niet dood, verslaan alles in 1x). Mag het of niet?
In welk jaar speelt het zich nou af? 1750 of 2080? Aangezien er staat "Het speelt zich af in 1750..." en even later "Het is nu 2080."
Hoeveel characters mag een persoon aanmaken, of is dat onbepaald?
|
|
|
Post by Peanutje on Jan 28, 2007 16:25:01 GMT 2
Ehm...sorry voor de onduidelijkheid ik pas wel effe aan ^^ Maar euhm...het is nu 2080. Bij de regels stond nog geloof ik hoeveel maar euhm... voorlopig per persoon 2 anders wordt het verwarrend voor mijzelf en misschien anderen. Ik kijk later wel of er meer aangemaakt kunnen worden. En Godmodding, ik weet het niet. Als alles in een keer verslagen wordt dan is er eigenlijk geen spanning in en ieder chara hoeft niet dood te gaan (en dat zou waarschijnlijk niet gebeuren, iedereen die meedoet zou waarschijnlijk zichzelf onsterfelijk willen zien en zou in het verhaal zich niet dood laten verklaren) Ik kijk wel effe of ik dat wel goed vind..
|
|
reno
Newbie ^^
I like my sitar <3
|
Post by reno on Jan 28, 2007 16:35:35 GMT 2
Godmodding is iets anders dan goddelijke characters eh?
Godmoddig is dat anderen jou characters gaan besturen. Een voorbeeldje:
Speler A heeft een character, Lux. Speler B heeft een character, Nox.
Stel ze zijn 'samen' aan het rondreizen, normaal gesproken speel je alleen voor je eigen character, bijvoorbeeld:
Speler A: "Lux liep verder over de uitgestrekte velden, ergens in de verte zag hij aan de horizon een vage uitlijning van een dorpje opkomen. Een prachtig zicht gecombineerd met de ondergaande zon. Lux draaide zich naar Nox toe en vroeg "Zullen we nog doorlopen en zien of we het dorpje halen, of zetten we hier kamp op?" "
Dit is dan het einde van de post van speler A, gewoon omdat hij nu stilstaat en een vraag heeft gesteld waar speler B antwoord op moet geven. Speler B typt dan het volgende:
"Nox keek op naar het gezicht van Lux en haalde zijn schouders op. "Dat dorp halen we toch niet meer, maar het is nog licht dus we kunnen nog even verder lopen. Gewoon. Alvast een voorsprong nemen ofzo." Lux keek stilzwijgend naar Nox terwijl Nox hem voorbijliep, handen in de zakken. "Nox. Wacht." zei Lux, een sprintje trekkend om hem in te halen."
Dit is dus godmodding. Speler B beslist wat het personage van speler A doet. Dat is dus tot nu toe bij elke RP waaraan ik heb meegedaan verboden, omdat het de ervaring een beetje verpest. Daarom moeten de mensen die eraan meedoen ook redelijk enthousiast zijn, niet dat er iemand een week wacht tot zijn/haar buddy weer iets post.
Wat ook godmodding is is characters van anderen zomaar dingen laten verliezen, een voorbeeld uit eigen ervaring is dat ik een character had met een rode doek om haar nek gebonden, dat had nog nut later in het verhaal, maar dat werd verpest doordat een tegenspeler het volgende type: "Door de wind zag hij een rode doek waaien..." waarmee hij dus mij spullen kwijt liet raken.
Nouja. Beetje een lange post maar ik hoop dat godmodding verboden wordt, nontheless.
|
|
|
Post by Peanutje on Jan 28, 2007 16:48:56 GMT 2
Euhm...srry verkeerd gelezen XD Nee hier doen we niet aan Godmodding, want dan doe je dus iets wat een ander misschien niet eens wilt.. En over Goddelijke Characters, ik vind van niet... ik heb liever dat iedereen gewone characters aanmaakt... in de NPC's komen misschien al zulke characters te staan.. en anders wilt iedereen zo'n character waardoor de rpg niet leuk meer lijkt, omdat je dan alles zeg maar kan
|
|
reno
Newbie ^^
I like my sitar <3
|
Post by reno on Jan 28, 2007 19:44:33 GMT 2
Psst.
Wat is het verschil tussen een magiër en een tovenaar ;\
|
|
|
Post by Peanutje on Jan 28, 2007 21:48:02 GMT 2
Ehm... een magiër die verdiept zich meer in zwarte magie en gebruikt het ook voor slechte dingen en doet het meer met handen, een tovenaar gebruikt ook magische krachten maar niet zo zeer voor slechte dingen, een tovenaar die gebruikt ook vaak een toverstok.. en een tovenaar gebruikt ook meer krachten van de natuur (en dat van dat natuur heb ik van antennagirl)
|
|
|
Post by diewertje on Feb 8, 2007 20:04:19 GMT 2
Maar ik ben ook onsterfelijk omdat ik een engel ben mag dat dan wel?! (k) diew
|
|
|
Post by Peanutje on Feb 8, 2007 22:27:25 GMT 2
da's weer wat anders.. maar ik denk toch dat er niemand zich 'dood' wilt laten spelen.. iedereen verzint er wel weer wat op om toch nog in 'gevaar situaties' levend eronder uit te komen.. lijkt me tenminste..
|
|
|
Post by diewertje on Feb 9, 2007 18:13:07 GMT 2
jah als die ander je niet in de kaart speelt tenminste Peanut!!
|
|
|
Post by Peanutje on Feb 9, 2007 18:23:55 GMT 2
Haha, Yasha redt het wel uit de klauwen van Arcor..
|
|
|
Post by diewertje on Feb 9, 2007 18:25:26 GMT 2
Ma dat is niejt soown moeilijke!! ;D
|
|
|
Post by diewertje on Feb 9, 2007 18:26:38 GMT 2
Als je bv sgrijft hij boog zich over haar hen nadat hij haar had doodgemaakt .. voorgoed
|
|
|
Post by Peanutje on Feb 9, 2007 18:30:50 GMT 2
Neeh tuurlijk doe ik dat niet en anders zal yasmin dat ook waarschijnlijk niet doen.. toch yasmin? Neh want ik ga geen kerkhof aanmaken voor chara's XD
|
|
|
Post by diewertje on Feb 9, 2007 18:34:14 GMT 2
Héa jammer dan :s kwou net doodgaan
|
|
|
Post by antennagirl on Feb 9, 2007 19:20:26 GMT 2
ik heb eigenlijk een twee vragen... wat als we dit verhaal uit hebben, en mag je ook zelf een verhaal beginnen?
|
|